القضاء على سوس الخشب 2013,طريقة القضاء على سوس الخشب2014
هنا الاعلانات

عاوزه اكتب لكم تجربتي مع السفره بتاعتنا
من فتره قريبه حوالي 3 سنين اشترينا سفره جميله جدا دهبي وكبيره 8 كراسي بنيش وبار بس بجد تحفه بعدها بحوالي سنه او سنه ونص بدانا نلاقي تحت السفره وجوه درج النيش ( نظام النيش ان ادراجه من جوه ) بودره بني كنت بكنسها واقول لماما ونسكت بس للامانه ما سمعناش صوت لانه بيقولوا ان السوس له صوت مع العلم ان الصاله بتاعت شقتنا رطووووووووبه جدا واكيد ده هو السبب ف ان ده حصل للسفره المهم بعد ما زهقنا من كتر البودره البني "اللي هي عباره عن خشت متاكل "
جبنا درج النيش وطلعناه من مكانه لقينا المكان اللي بينزل منه بودره بقي عباره عن قشره وتحتها فاااااااااااااضي لانها كانت بتاكل فيه وتنزل البودره دي المهم جبنا السكينه وشلنا القشره دي وفؤجنا بدووووووووووووووود كتير جدااااااااااااااا يع ربنا ما يوركوا دود ابيض صغير وكبير
كان احجام بصراحه في صغير جداااااااااا مش يتشاف وفي كبير وفي وسط جبت الاول رش الدبان ورشيته بيه ومات كله بقيت اركز ع الدود وارش بغل لاني كنت خايفه وقرفانه الحمد لله موته كله وبعدين ماما قالت لي قشري توم ودقيه بحبه ملح ف الهون وحطيه ع الاماكن اللي كان فيها دود اللي هي فاضيه لان خشبها اتاكل المهم عملت كده والحمد لله لحد دلوقتي النيش زي الفل وريحه التوم النفاذه لسه موجوده ومفيييييييييييش اثر لاي حاجه
يارب اكون افدتكم
انا مش مهم عندي التعليقات المهم تستفيدوا
لاني دخت ع النت عن علاج للبتاع ده ومش لقيت
وكمان قريت ان لازم العفش يتحرق
فقلت افيدكم قبل ما تحرقوا عفشكم ههههه
هنا الاعلانات

هنا الاعلانات

الساعة الآن 08:16 AM.